Verkoop

Verkopen bij TUI is meer dan een reis boeken

Reisbureaus en zelfstandige reisadviseurs

Zoek je een baan in de verkoop en houd je van reizen? Dan kun je bij TUI Nederland terecht op een TUI reisbureau of je kunt aan de slag als zelfstandig reisadviseur. In het reisbureau werk je als Reisbureaumanager of Medewerker Reisbureau. In beide gevallen werk je direct met klanten waarbij klantgerichtheid, professionaliteit en vakkennis voorop staan. Zelfstandige reisadviseurs zijn eigen baas en verkopen de producten en diensten van TUI. Zij worden – ondanks zij niet in dienst zijn bij TUI – ondersteund door TUI en werken vanuit huis.
Onze reisadviseurs denken vanuit de klant. Een passend advies geven gaat veel verder dan een ‘reisje boeken’. Zij geven extra informatie over de accommodatie, bestemming, reisdocumenten, verzekeringen, autohuur en andere reisgerelateerde producten en diensten. Zo willen we onze klanten een onvergetelijke vakantie bezorgen. De reisadviseur heeft een toeristische opleiding afgerond en/of jarenlange ervaring op een reisbureau. Met continue bijscholing door middel van trainingen, e-learning modules en studiereizen houden wij de kwaliteit van onze dienstverlening op een hoog peil.

Reisbureau Support

Om ons reisbureaupersoneel volledig op de hoogte te houden van alle nieuwtjes en om hen te ondersteunen in hun werk hebben we een afdeling Reisbureau Support. Deze afdeling maakt nieuwsbrieven, organiseert studiereizen en helpt bij het oplossen van bezettingsproblemen en het afhandelen van klachten. Reisbureau Support bewaakt de kwaliteit van de dienstverlening, verbetert de uitvoering van processen en coördineert foutmeldingen in brochures en webteksten. Kortom, een afdeling die erg belangrijk is om de professionaliteit van onze winkels te waarborgen.

Channel management

De afdeling Channel Management zorgt voor een geïntegreerd multi-channel distributiebeleid. Zij maakt alle distributiekanalen zo aantrekkelijk mogelijk voor de consument. De afdeling verbetert de service en processen, en geeft presentaties en informatie. Het doel van de afdeling is om de conversie en daarmee de omzetgroei binnen deze kanalen te optimaliseren. Wij hebben vier distributiekanalen: het Contact Center, internet, de eigen reisbureaus & franchise en reisbureaus derden.

Customer Services

Op de afdeling Customer Services staat de dienstverlening aan de klant centraal. Onder deze afdeling vallen het Contact Center, de afdeling Klantenservice, de airportbalies en Destination & Tour Support. Het Contact Center heeft als taak om het verkoopproces soepel en efficiënt te laten verlopen. De afdeling Klantenservice handelt reacties van klanten af en zorgt voor een zo groot mogelijke klanttevredenheid. De airportbalies verlenen service aan de passagiers op de luchthavens. De afdeling Destination & Tour Support ondersteunt vanuit Nederland onze medewerkers op de vakantiebestemmingen in hun werk. Voorop staat dat de klant kan rekenen op kwalitatief hoogstaande dienstverlening en een heerlijke vakantie.