ICT

Werken met een state of the art ICT structuur

System Development

ICT is van cruciaal belang voor onze reisonderneming. De afdeling ICT is dagelijks aan het werk om onze software nog effectiever en slagvaardiger te maken. Binnen onze organisatie spelen veel innovatieve ICT projecten tegelijkertijd. In nauwe samenwerking met het Projectbureau bepaalt de ICT afdeling de ICT strategie. We hebben meerdere, interessante specialismen in huis.

Service Desk

De Service Desk inventariseert de technische en functionele incidenten en changes en lost deze waar mogelijk direct op. In overleg met key-users stellen de medewerkers prioriteiten, plannen zij onderhoudswerk en handelen calls af. De Service Desk houdt bovendien systeemdocumentatie, gebruikershandleidingen en e-learning modules actueel en geeft instructies aan key-users over systemen en applicaties.

System Engineering

Iets waar we trots op zijn: wij hebben de snelste server van Nederland. Geen overbodige luxe. Met meer dan een miljoen passagiers per jaar en duizenden accommodaties met verschillende prijzen per periode, is een state of the art ICT infrastructuur noodzakelijk. De afdeling System Engineering heeft diverse specialismen in huis op het gebied van telecom, Windows, Unix of Network. Samen met de collega’s van de Service Desk, het datacenter en de ontwikkelaars bij System Development zorgt System Engineering ervoor dat alle systemen blijven draaien.

System Management Center

Deze afdeling zorgt voor storage beheer, data back-up en restore procedures. Het system management center start, bedient en bewaakt de centrale automatiseringsapparatuur en alle toepassingen die daarop draaien. Aan de hand van vastgestelde richtlijnen ondersteunen zij continue het bedrijfsproces op het gebied van automatisering, waarbij zo veel mogelijk storingen direct worden opgelost.

Technical Support

De afdeling Technical Support werkt op locatie. TUI Nederland heeft naast vier hoofdkantoren (Schiphol-Rijk, Rijswijk, Enschede en Ammerzoden) meer dan honderd reisbureaus door heel Nederland. De afdeling Technical Support zorgt ervoor dat de ICT infrastructuur op de locatie betrouwbaar en stabiel blijft en is verantwoordelijk voor het doorvoeren van noodzakelijke hard- en software wijzigingen.