‘Servicegerichtheid moet in je zitten’

Berry

Cabin Attendant

Mijn baan

‘Eerlijk gezegd had ik nooit gedacht dat ik vliegen zo leuk zou vinden. Ik ben er natuurlijk heel bewust ingestapt, maar de diversiteit, dynamiek van de luchtvaart en het werken met mensen maakt het werk voor mij extra aantrekkelijk. Om het goed te doen, moet servicegerichtheid wel in je genen zitten. Het uitgangspunt moet zijn dat je aan boord bent om de juiste service te bieden en het de mensen naar de zin te maken. Als je daar goed in bent, krijg je er ook veel voor terug in de vorm van dankbare en vriendelijke passagiers. Doordat we korte en lange afstand vluchten maken, is er wat mij betreft ook genoeg tijd voor mijn sociale leven en om bij te tanken. Ik heb weinig last van jetlags en probeer op mijn vrije dagen wat te sporten en vrienden te zien. De afwisseling en onregelmatigheid van dit werk is voor mij een grote pre, maar ik ben dan ook totaal geen van negen tot vijf type.’

TUIfly Nederland

‘Onze organisatie kent korte lijnen. De sfeer is goed en collega’s zijn aardig en behulpzaam. Omdat het een relatief klein bedrijf is, ken je al snel veel mensen. Er zijn ook voldoende doorgroeimogelijkheden, in de cabine, maar ook op kantoor. Het kost alleen tijd voordat je daarvoor in aanmerking komt, maar ondertussen kun je lekker veel van de wereld zien.’