‘We willen weten wie onze klanten zijn’

Anjali

Markt en Data Analist

Mijn baan

‘Inmiddels werk ik ruim 3,5 jaar als Markt en Data Analist en houd ik mij bezig met Marketing Intelligence. Ik analyseer gegevens over de markt, de klant en onze boekingen.
We willen weten wie de klant is, wat hij boekt en of we op basis van gedrag in het verleden zijn gedrag kunnen voorspellen in de toekomst. Als we bijvoorbeeld merken dat iedereen in april boekt, dan reageren wij met campagnes nét voor april. De klant is niet altijd voorspelbaar, maar er zijn toch wel groepen en patronen te zien. Gezinnen met kinderen zijn bijvoorbeeld gebonden aan de schoolvakanties, dus die boeken vroeg in het jaar.’

TUI Nederland

‘Mijn keuze voor TUI Nederland lag eigenlijk niet voor de hand. Bij mijn studie Econometrie, richting Marketing, denk je niet meteen aan reizen. Ik was bang om mij flink te gaan vervelen in een saaie baan, daarom zocht ik iets dat mij aansprak. Bij TUI voelde ik mij meteen helemaal op mijn plaats. Het bedrijf is groot, maar de mensen zijn toegankelijk en behulpzaam. De laagdrempeligheid van deze onderneming is echt fijn.’